On Air Now

Current Show

The Rush Limbaugh Show   11:00 AM - 2:00 PM

Call The Rush Limbaugh Show at 1-800-282-2882.

Show Info »

Upcoming Shows

Program Schedule »

Listen

Listen Live Now » 550 AM Wausau, WI 99.9 FM Stevens Point, WI

Weather

Current Conditions(Wausau,WI 54403)

More Weather »
73° Feels Like: 73°
Wind: WSW 9 mph Past 24 hrs - Precip: 0”
Current Radar for Zip

Today

Mostly Sunny 74°

Tonight

Clear 53°

Tomorrow

Mostly Sunny 79°

Alerts

Breaking News

URGENT: Video shows beheading of second American journalist

DUBAI (Reuters) - The Islamic State militant group released a video purporting to show the beheading of U.S. hostage Steven Sotloff, the SITE monitoring service reported on Tuesday. A masked figure in the video also issued a threat against a British hostage, a man the group named as David Haines, and warned governments to back off "this evil alliance of America against the Islamic State", the monitoring service said. (Reporting by William Maclean, Editing by Angus MacSwan)

Read More »

Whistleblower suit filed against California nuclear plant


A woman and her dogs walk past the San Onofre Nuclear Generating Station that sits on the shore of the Pacific Ocean in North San Diego County, California March 14, 2011. REUTERS/Mike Blake
A woman and her dogs walk past the San Onofre Nuclear Generating Station that sits on the shore of the Pacific Ocean in North San Diego County, California March 14, 2011. REUTERS/Mike Blake

By Marty Graham

SAN DIEGO (Reuters) - A former manager at one of California's two nuclear power stations sued the facility's operators on Wednesday, claiming he was fired in retaliation for reporting safety concerns at the plant.

The suit against Southern California Edison, principal owner of the San Onofre Nuclear Generating Station, comes a year after the U.S. Nuclear Regulatory Commission rebuked the company for what the government called a "chilling effect" on the airing of safety concerns by employees.

In a March 2010 letter cited in the lawsuit and provided to reporters by lawyers for the plaintiff, Paul Diaz, 35, the NRC ordered Edison to address a workplace climate in which workers feared retribution for reporting safety issues.

According to the lawsuit, the NRC inquiry and letter were prompted by anonymous calls and e-mails from plant "insiders" raising concerns about "shortcuts on testing new generators, unreported safety violations, falsifying records and promoting a culture of cover-up."

The lawsuit also cited problems with chronic fatigue among workers caused by lengthy shifts and heavy overtime demands.

Edison spokesman Gil Alexander said in a written statement that the company had not yet been served with a copy of the lawsuit and does not comment on pending litigation.

"However, we can say that, by policy, SCE considers retaliation against employees who raise safety concerns a termination offense," the statement said.

Diaz filed suit in Los Angeles County Superior Court Wednesday, seeking unspecified damages. The complaint names Southern California Edison and his former supervisor.

The San Onofre plant sits on the Pacific coast near the border of San Diego and Orange counties, about 60 miles southeast of Los Angeles. The two reactors there went into commercial operation in the 1980s.

The state's only other nuclear power plant in operation is the Diablo Canyon facility, owned by Pacific Gas and Electric Company, near San Luis Obispo on the central California coast.

Diaz was first hired at San Onofre in 1999 as a security officer and later promoted into management, his lawsuit says. He left San Onofre in 2008 to work for a northern California company, then was recruited back to the plant in 2010.

His return preceded the NRC letter by a few months, his attorney, Maria Severin, told Reuters.

"Some employees came to him with issues they were afraid to bring up because they feared retaliation," Severin said. "So he brought them up. They (his supervisors) told him: don't be a superhero."

Diaz, then manager of business and accounting and project service, was fired in October 2010, his complaint states. The ostensible reason for his dismissal was poor performance, but the lawsuit does not give specifics.

(Editing by Steve Gorman and Peter Bohan)

Comments