On Air Now

Current Show

The Mark Levin Show   5:00 PM - 8:00 PM

Call The Mark Levin Show at 1-877-381-3811

Show Info »

Upcoming Shows

Program Schedule »


Listen Live Now » 550 AM Wausau, WI 99.9 FM Stevens Point, WI


Current Conditions(Wausau,WI 54403)

More Weather »
66° Feels Like: 66°
Wind: SW 10 mph Past 24 hrs - Precip: 0”
Current Radar for Zip


Clear 44°


Sunny 72°

Tues Night

Partly Cloudy 47°


Breaking News

BREAKING NEWS / UPDATE: Wausau police confirm Stephanie Low's body was found in Wabeno; person of interest Kristopher Torgerson to be charged with homicide

WAUSAU, Wis (WSAU)  Wausau police say Stephanie Low's body has been found. Police revealed at a news conference today that a person of interest in her death, Kristopher Torgerson, led police to her body on September 19th. The body has since been positively ID'ed by the state crime lab. The autopsy lists 'homicide' as the cause of death. Torgerson had been questioned nearly four years ago after she had first disappeared. Wausau PD say he was in custody on other charges, and agreed to sh...

Read More »

Russian TV channel sees censorship after being taken off air

General view of the Dozhd (Rain) TV studio during a news conference with Pussy Riot members Nadezhda Tolokonnikova and Maria Alyokhina in Mo
General view of the Dozhd (Rain) TV studio during a news conference with Pussy Riot members Nadezhda Tolokonnikova and Maria Alyokhina in Mo

By Maria Tsvetkova

MOSCOW (Reuters) - A Russian television station that made its name covering massive street protests against President Vladimir Putin has been taken off the air by three television providers in a move the channel's chief said was censorship.

Dozhd (TV Rain), an independent-minded television station with a strong online presence, has aired aggressive reporting critical of Russian authorities and even-handed broadcasts on Ukraine's anti-government protests.

General Director Natalia Sindeyeva said three providers had dropped the channel in and around Moscow, adding Dozhd had been under pressure since it ran exposes on expensive property owned by high-ranking Kremlin officials.

"You have to call things by their names. Of course, this is censorship and pressure," she told Reuters. The station was still available on two major providers in the Moscow area.

TV provider Akado said the decision was taken due to a "meaningful change in its conception". Dozhd has faced criticism after asking on its website if Leningrad, now St Petersburg, should have been given to Nazi Germany to save lives during a 872-day blockade during World War Two.

Putin's spokesman Dmitry Peskov told Russian agency Interfax on Wednesday the survey was "beyond what was acceptable from the moral and ethical point of view of our people".

The station, which has also given generous air time to Putin foe Alexei Navalny, later took the Leningrad survey down. The Soviet victory in World War Two, in which around 10 million people died, is a source of national pride for many Russians.

"(The survey) was a fantastic excuse to tighten the screws on us," she said. "The authorities have been looking for this excuse for a long time."


The providers' decisions were the latest examples of a media crackdown that critics say is orchestrated by Putin, who has charted a more conservative course since returning to the presidency in 2012.

The main state news agency was dissolved last month replaced with an organization to promote Moscow's image abroad.

Sindeyeva said the station tries to balance its reporting and has hosted interviews with Putin spokesman Peskov and with Dmitry Medvedev when he was president.

Officials told her informally they had been upset by the company's broadcast of protests in Ukraine, she added. Kremlin-aligned television channels have depicted the demonstrations there as a Western plot.

"Ukraine, as they told me, was a major stumbling block and bone in their throats," she said. "We are a big annoyance."

Protests broke out in late November after the government said it would spurn a free trade deal with the European Union in favor of boosting ties with former Soviet master Russia.

Lawmakers from the ruling pro-Putin United Russia party accused the channel of trying to start a "color revolution" like Ukraine's 2004-2005 Orange Revolution that brought in a pro-Western government.

"It's clear that this is the professional signature of puppeteers who specialize in the color theme," said a statement from Nikolai Gritsenko of United Russia's general council.

"Their goal is to sow the 'maidan' in people's heads," he said, referring to the Kiev square now under control of protesters against Ukraine's current pro-Russian leadership.

The Er-Telekom and NTV Plus providers have also dropped the channel, Dozhd said. Neither company was available for comment.

(Writing by Thomas Grove; Editing by Tom Heneghan)